Prima pagină > Uncategorized > Să… sărbătoriţi fericiţi Învierea Domnului

Să… sărbătoriţi fericiţi Învierea Domnului

Am scris titlul în forma aceasta pentru că oscilez între forma „Paşte” şi „Paşti”, folosită de câţiva ani încoace. Mi se pare nasoală a doua formă, modernă, dar bănuiesc minţile creţe de la academie au niscaiva lămuriri de grămătici-specialişti în acest „cumplit meşteşug de tâmpenie”, după cum bine zicea Ion Creangă. Tu ai auzit pe cineva să suduie cu forma „Paştile mă-tii!”? Nici eu. Oare la ce s-au gândit ei? Că numele sărbătorii vine de la pască şi au băgat pluralul păşti după care au pierdut „căciuliţa” de la ă. Parcă-i văd:

„- Domnule grămătic nu sună bine Păşti. Hai să zicem Paşti!

– Ai dreptate domnu` asistent, aşa să-i rămână numele! Paşti Fericit!

– Muuuuuuuuulţumesc. Am păscut deja. Acum mă duc să-mi rumeg ideea!”

Lăsând idioţii la o parte, eu şi iepuraşul de Paşte vă anunţăm că Hristos a Înviat!

 

Nu vă mai rămâne decât să ciocniţi ouăle. Sănătate şi virtute, Dumnezeu să vă ajute!

Categorii:Uncategorized
  1. Mai 4, 2011 la 12:16 AM

    Felicitari pentru articol! Mi-a placut mult.

    • Iulie 10, 2011 la 4:21 AM

      Mersi. Acum că ţi-a plăcut, mi-e jenă că n-am scris mai multe glume în postare…

  2. Aprilie 28, 2011 la 5:47 PM

    Dar rar mai postezi, maica! 😦

    • Mai 12, 2011 la 8:32 PM

      Da, recunosc şi îmi fac mea culpa. Am materiale, mai ales foto,în cateva foldere intitulate BLOG, dar sunt FOARTE leneş la blogărit. Am să încerc să mă hărnicesc. Noroc de comentariile astea, de la obraz. Mersi. Merit.

    • Iulie 10, 2011 la 4:23 AM

      Uufff, ştiu şi mi-e jenă când văd că intră lumea şi eu n-am mai băgat nimic de atâta timp dar… promit să mă silesc pe viitor.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

