Prima pagină > Ingrediente pentru SUC > Cine nu are un bătrân să mă sune, că îi vând eu unul

Cine nu are un bătrân să mă sune, că îi vând eu unul

În curînd vin Sărbătorile de Paşte! Cu toţii primim sau trimitem felicitări sau SMS-uri cu urări de „lumină în suflet” şi alte măscări care cică-s de bun-simţ. Nu subscriu, în fine… Totuşi, fiecare dintre noi are în familie rudele alea grijulii care trimit aceste mici simboluri ale simpatiei, puţin înainte de vreme. Ce drăguţ…

Când primesc o felicitare pentru sărbătorile de iarnă, Paşte sau de orice fel, mă simt în primul rînd vinovat deoarece ştiu că cine mi-a trimis-o nu va  primi una de la mine. După aceea senzaţia asta este înlocuită de mirarea că cineva este în stare să consume atîta timp şi efort, ca să îmi trimită ceva ce va ajunge direct la coşul de gunoi. De obicei oamenii bătrîni scriu din astea.

Asta nu înseamnă că nu-i respect pe cei în vîrstă. Dimpotrivă. Eu mă ghidez după proverbul “Cine nu are un bătrân, să-şi cumpere”. Foarte bine! Eu vând vreo doi. Mulţi nu suportă bătrânii pentru că mereu se nimeresc unde e aglomeraţia mai mare, când e zăpuşeala cea mai groaznică sau unde e coada mai lungă.

Cozile atrag bătrânii mai ceva decît Irinel Columbeanu pe elevele înalte, cu note mici. De fapt, cozile şi mijloacele de transport în comun sunt singurele motive pentru care pensionarii trag de pensie mai ceva ca de guma de la izmene. Cînd a fost ultima oară când aţi văzut un tramvai fără un bătrân înăuntru? Cînd s-a transmis nunta lui Columbeanu în direct? Nu se pune. A fost dublu eveniment: Revelion şi Emisiune Ediţie Specială pentru că Iri a vrut să oftice toţi moşnegii impotenţi care nu cred în zicala “Cît am degete şi limbă, nici o treabă nu se schimbă”.

Omuleţul a demonstrat că excepţia confirmă regularea. Revenind la bătrânii normali, semnul lor distinctiv este plăsuţa. Fiecare târâie o plasă, o sacoşă “poate pică ceva”! La vârsta a treia plasa devine un surogat pentru actul de identitate. O plasă lăsată la un rând este adjunctul, locţiitorul, vicele pensionarului care a lăsat-o acolo. Dacă cineva se bagă peste ea e necaz mare şi se lasă cu trosneală. De articulaţii, de încheieturi, de oase reumatice etc. “- Ioane am auzit că ieri ai fraudat coada în Piaţa Chirilă şi păgubaşul ţi-a dat două palme!”. “- Fii serios măi Vasile, aia-i piaţă ?!”

Acum vreo două veri, la Iaşi, un ONG a organizat un spectacol în care au evoluat numai artişti de vârsta a treia. Cel mai puternic efect l-a avut ‘nea Gică care după ce a interpretat Valurile Dunării la beşafon, fără instrument, a gonit jumătate din sală. Cei cu nasul înfundat, care au mai rămas, au aplaudat evoluţia rapperului octogenar Pa-Ri-Zer care a ridicat sala în  picioare cu îndemnul: “Aruncaţi plăsuţele în aer! Cine nu stă la coadă e un fraier! Giiee! Special pentru administratorul de la Asociaţia A-urilor din Tătăraşi, fără număr la apometre! Pen-si-o-na-rii mei, nişte moş-ne-gei, un pic der-be-dei ! Pentru gaşca “Şahiştii” din Podu’ Roş şi veteranii plimbăreţi de pe Copou. Pentru alcooliştii din Dacia, fraţii mei, ne zărim după ce luăm pensia”.

  1. Martie 31, 2010 la 12:37 PM

    Ii vand si eu pe toti d la mine de la bloc.misto articol,keep up the good work!

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

