Prima pagină > Uncategorized > Diplome de rahat

Diplome de rahat

Criza e nasoală. Afectează pe multă lume deoarece reducerea unui singur loc de muncă poate lua pâinea de la gura unei întregi familii. Trist, în unele cazuri poate chiar tragic. Eu văd şi o parte bună, deşi sunt conştient că optimismul meu riscă să fie utopic. Veţi vedea şi de unde provin temerile mele, ceva mai târziu.

Normal ar fi ca lipsa locurilor de muncă să facă să crească calitatea angajaţilor. Firesc ar fi ca cei care sunt păstraţi pe statul de plată să fie miezul, vârfurile, cei mai tari din parcare din domeniul în care activeză. Din păcate, în România nimic nu mai este logic, normal sau corect. Nici măcar nu spun noutăţi şi asta este foarte trist.

Am aflat recent că absolvenţii de Psihologie sunt primiţi cu braţele deschise în şcolile patriei, pentru a consilia degeneraţiile de şcoleri. Nasol este că aceste persoane vor face mai mult rău decât bine şi în pofida acestui fapt un consilier şcolar ridică un salariu de peste 2.000 de lei.

Cine are ceva vechime şi un grad didactic poate ridica uşor un 2.700 de lei. Persoana despre care ştiu că ridică genul ăsta de bani citeşte poveşti elevilor faţă de care ar trebui să îşi facă meseria pentru care este foarte bine plătitiă.

De ce? Pentru că aceste persoane au trecut prin facultate ca gâsca prin apă,  au cotizat în grup pentru trecerea fiecărui examen din sesiune şi la final au cumpărat licenţa de pe internet cu 500 de lei. Nu că n-ar fi şi profesori universitari care oferă lucrări unicat, pentru 1.000 + 1.500 de lei, loazelor pe care le-au suportat toţi anii de studiu. Bonusul este un 10 la licenţă, deoarece profanii negustori de ştiinţă, întâmplător, fac parte şi din comisie.

O diplomă care garantează absolvirea de studii superioare în diverse domenii nu mai înseamnă astăzi nici cât un rahat degerat şi nu mă refer la desertul turcesc.

Categorii:Uncategorized
  1. Ianuarie 13, 2010 la 4:21 PM

    Ca umil profesor de liceu, desi mandru absolvent de Filosofie, am facut si eu chestia asta pentru un banut in plus: am scris o teza de licenta pentru una pe care am meditat-o cu 5 ani inainte, cateva sedinte (nu-si dadea deloc silinta sa invete ceva, asa ca i-am zis atunci ca n-am vreme de pierdut si nici nume de compromis – cei meditati de mine au intrat mereu la Universitate) Nu stiu cum, dar banuiesc ca a fost un fosnet de bani, a intrat la Stiinte Politice.
    N-a fost insa in stare sa profite de teza: luata la bani marunti de Daniel Barbu, a dovedit cu brio ca n-a priceput ce ‘scrisese’- i s-a dat totusi un 6 cu nema laude… Jalnica noua generatie avem. Numai exceptiile au ramas din ea.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

